ساخت باغ ویلا یا خرید باغ ویلا

در سال های اخیر با توجه به رشد گسترده شهرنشینی و شلوغی شهرها بیشتر افراد برای کسب آرامش و انرژی و استفاده از فضای طبیعت به ساخت ویلا یا خرید باغ ویلایی روی آورده‌اند. خرید باغ ویلا یا ساخت باغ ویلا مقوله ای بحث انگیز برای افرادی که قصد خرید ویلا دارند، می باشد. زیرا عده ای باغ ویلایی را مطابق خواسته خود طراحی و می سازند اما عده ای دیگر قصد خرید باغ ویلایی آماده را دارند. از میان هر دو گزینه فوق یعنی ساخت باغ ویلا یا خرید باغ ویلا انتخاب کردن کاری تقریبا دشوار است. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملتری دراین رابطه بدست آورید.

ساخت باغ ویلا

ساخت ویلا باغ می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد زندگی آرام و شیک میان باغ سرسبز و آرام و در دل طبیعت باشد. اهمیت ساخت ویلای لوکس دلایل مختلف قابل توجه است. برای ساخت باغ ویلایی شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود طرحی به دلخواه خود انتخاب کنید و از امکانات و تجهیزات پیشرفته مثل از استخرهای شنا، جکوزی و سونا ... بهره برداری کنید. با استفاده از گل و گیاه و بوته‌های و درختان گوناگون یک منظره زیبا و حیره انگیز و مکانی بسیار آرام بخش خلق کرد. ساخت ویلا در شهرهایی که آب وهوای مرطوب دارند کار ساده تری است چراکه گیاهان سرسبز به سادگی می توانند فضای ویلا را زیبا کنند. تأثیر فضای سبز بر روحیه و سلامت انسان یک مسئله بدهی و غیر قابل انکاری است. بدین ترتیب شما خواهید توانست یک ویلای ایده ال را مطابق با نظر خود ساخته و از آن لذت ببرید.

ساخت باغ ویلا یا خرید باغ ویلا

طراحی ساخت باغ ویلایی

ساخت باغ ویلا یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین طرحها هاست. طراحی باغ ویلا با در نظر گرفتن زیباشناسی و عملکرد بهینه فضا صورت می گیرد. هرچه طراحی به نیازها و سلیقه و تمایلات کاربر نزدیک تر باشد و روحیات او بیشتر نشانه گیرد، موفق تر خواهد بود. ایجاد یک طرح فوق العاده نیاز به برنامه ریزی و دانش معماری و محوطه سازی دارد. چراکه باغ ویلا صرفا یک ویلای با فضای سرسبز است. درواقع استانداردهای زیادی باید رعایت شود تا یک باغ ویلایی اصولی و شیک داشته باشید. از طراحی فضای سبز گرفته تا طراحی آب نما و آلاچیق و نورپردازی و ... همگی در کیفیت نهایی باغ ویلا مؤثر می باشد. و همچنین استفاده از متریال ها همچون فلز و شیشه در ساخت باغ ویلای مدرن آن را بسیار زیبا خواهد کرد. بنابراین ویلا یکی از فضاهای شخصی است که نوع آن در استفاده بهینه فضا و جلوه بخشیدن به آن دارای اهمیت زیادی است.

هزینه ساخت باغ ویلای

ساخت باغ ویلا مطابق با سلیقه خود، بهترین گزینه برای ایجاد زندگی آرام برای استراحت و سرگرمی خانواده هاست. هزینه ساخت ویلا به عوامل متعددی بستگی دارد. هزینه برای ساخت و طراحی یک باغ ویلایی با توجه به ابعاد و متراژ پروژه- منطقه جغرافیای ویلا- طراحی و سبک معماری- شرایط بازار و... بستگی دارد. بنابراین باید برای محاسبه هزینه طراحی باغ ویلا باید تمام پارامترها را در نظر بگیرید تا به یک تخمین درست برسید. البته هزینه باغ ویلا هرچه در منطقه شلوغ تر و نزدیک تر به دریا و جنگل قرار داشته باشد از هزینه بالایی نیز برخوردار است اما در بعضی از مناطق هزینه کمتری برای ساخت باغ ویلایی لازم است.

ساخت باغ ویلا یا خرید باغ ویلا

خرید باغ ویلا

امروزه برخی از افراد که زمان و حوصله کافی برای طراحی ویلا یا ساخت ویلای خود ندارند. اقدام به خرید ویلاهای آماده می کنند. برای خرید ویلاها در مرحله اول باید فضای سبز و باغچه های موجود در حیات ویلا توجه ویژه ای داشته باشید. چراکه توجه به موضوع ترکیب رنگها و تناسبی که میان این رنگ ها و گیاهان مورد استفاده در طراحی باغ و با مصالح و متریال به کاررفته در ساخت ویلا نقش بسیار مهم و اساسی دارد. برای خرید ویلا باید به ابعاد پروژه و عناصری که در محوطه به کار رفته شده و منطقه جغرافیایی ویلا و امکانات و دسترسی‌های ویلا ... توجه ویژه ای کرد. دسترسی به ویلا و امنیت آن نیز مورد مهم دیگری است که در هنگام خرید ویلا باید به آن توجه کرد. البته که یک سری محدودیت هایی نیز برای خرید وجود دارد که سبب می شود نتوانید هر ویلایی را خریداری کنید از این رو شما ویلایی را خریداری کنید تا نسبتا با شرایط و سلیقه شما هماهنگ باشد.چون که باغ ویلا مکانی عالی برای استراحت و سرگرمی خانواده ها می باشد. مکان و محیط -اندازه طراحی ملک - مدارک مجوزها- ارزیابی ملک -بررسی تاریخچه قانونی- هزینه عوارض و مالیات و ... نکاتی مهم هستند که قبل از خرید ویلای باغ باید توجه ویژه ای به آن داشت.

مزایا و معایب خرید باغ ویلا

خرید باغ ویلا از مزیت های زیادی برخوردار است. شما با زندگی کردن در این مکان می توانید. هوای تازه ای و پاکیزه ای داشته باشید به دور از شلوغی شهر در آرامش زندگی کنید و در طبیعتی بکر وپراز آرامش مطلق لذت ببرید و یک نوع تجربه زندگی جدید داشته باشید. مزیت های دیگر آن هم به شرح زیر می باشد.

۰داشتن فضای خصوصی

۰دارای امکانات و تفریحات مانند استخر و سونا و ...

۰آرامش و فرار از شلوغی و هیاهوی شهر

۰فرصت زندگی در طبیعتی بکر

۰داشتن حیات بزرگ و گسترده

۰چشم اندازهای طبیعی

ساخت باغ ویلا یا خرید باغ ویلا

زندگی در خانه باغ ویلایی مزایای بسیار زیادی دارد که اما ممکن است یک سری مشکلات و معایبی نیز هم داشته باشند. هزینه های تعمیر و نگهداری_ نداشتن دسترسی به امکانات- محرومیت های تکنولوژی-هزینه های عمومی بالا مثل آب و برق و گاز از جمله معایب این خانه باغ های ویلای است.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد ساخت باغ ویلا یا خرید باغ ویلا معمولا مقوله بحث انگیزی برای افرادی است که تمایل دارند یک ملک شخصی داشته باشند با توجه به رشد جمعیت و افزایش ترافیک شلوغی در شهرها بسیاری از افراد اقدام به خرید ویلا یا ساخت باغ ویلایی می کنند تا در موقعیت‌های مناسب از زندگی پر از شلوغ شهر دور شوند و در طبیعتی بکر لحظات خوشی را همراه آرامش مطلق تجربه کنند.